Saturday, September 5, 2015

網上買英國樓 - 幸運的Apartment 5


為什麼幸運因為單位以平市價15%買入。


在同一城市買完四個單位後,嘗試了解其他城市,選了Birmingham。這個城市樓價低迷了很多年。連接London 的高鐵在興建中,往來London 只須49分鐘,但最快10年後才建成。太遙遠的事了,所以樓價也沒有因此而大幅上升,但是長遠應該有可觀升幅。

Apartment 5 是服務式的住宅單位,很近火車站和未來的高鐵站。其實整座物業和一般住宅沒有分別,只是有些層樓層sublease 給一間公司作服務式住宅。連sublease 合約一起買入,所以業主直接收取呢間公合約訂明的租金。呢類物業的好處是有四:
(1) 高回報, 一般可在7.5%或以上。
(2) 業主唔須要另聘管理公司,省下相當多費用。單位內部簡單維修一般由承包的公司負責,所以業主的淨回報相對業主自己出租高很多,對於業主也沒有空租期。
(3) 由於有承包公司負責物業日常管理和維修,業主係可乜都唔使理。
(4) 縱使經過三五七年後,呢類物業的內部裝修都會保持整潔和完好無缺,否則影響出租率承,這是承包公司不希望出現的情況。

世上那有十住十美,否則個個都搶着去買了。最大缺點是很多銀行不會批這類物業的按揭申請,但只是在服務合約期內。當合約滿不再續約,它會變回普通住宅可申請按揭。

發現Apartment 5 的時候,一間經紀叫價105kGBP,同時看到另一間經紀post 了同類單位,但叫價是115kGBP。第一個想法是,115kGBP一定高過市價。於是向105k那間出價103k(註:當時賣方沒有說明要cash buy)。賣方接受了我的offer,但同時回複要cash buy。於是我順勢壓價到100k。出乎意料地賣家接受了。接近9%回報,cash buy 也不要緊了 ,當作買了收租股。

後記:
1. 後來聯絡另一間經紀,得知叫價115k單位真的以叫價成交了。縱使115k,回報也有7.5%,有人買實不足為奇。根據報導,2015 Q1,有38%樓宇交易是cash buy
2. 原來賣家經歷了四個買家沒法完成交易,四個買家都是因為申請按揭唔成功。那麼賣家應該浪費了四個月時間,於是心急了。這個時候作為第五個買家的我出現了,而且可以提供證明有足夠現金,以完成交易



17 comments:

  1. 樓主你好。我有追開你既買樓記,受益良多。我現在都打算投資英國樓。剛剛見到Birmingham市中心有賣你所講既serviced apartment, 125K。我想請問你買左樓5到而家運作如何?有無咩問題發生?我聼過一D sub-let俾管理公司之後被間公司欠租。希望只是個案啦。唔知買呢類物業有咩風險呢?謝謝

    ReplyDelete
  2. 樓5運作暢順,個個月準時收到租。個sublet 公司是專門營運整座物業作服務式住宅,所以有規模。查清楚公司背景好重要。
    其實有啲sublet 並不是作服務式住宅,只是管理公司給預保証租金回報,呢類會危險好多。
    剛 check 完rightmove, 你講125k個間回報唔吸引,只是6厘多。

    ReplyDelete
  3. 多謝樓主。6釐多淨回報都唔理想呀?我仲以爲好好添。但係如果自己打理或者交俾物業管理公司,淨回報會否更低呢?其實我而家都考慮緊係邊度買。我自己住在一個北方小城,潛力一般。反而附近幾個大城市都好似唔錯,譬如Manchester, Birmingham, Liverpool or Edinburgh。不過呢D都係北方,英格蘭南部近London果D好似升幅仲高。樓主覺得呢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 因為sublet 物業做唔到按揭,所以回報相對資金投入都是6厘多,唔吸引。但做按揭,同樣資金最少可買三個單位,縱使有雜費,相對資金投入淨回報會高好多。
      我決定買樓5,因為回報有8厘幾,買入價低水,半年已升了20%。

      Delete
    2. 至於地區取決於着重rental yield or capital appreciation, 如capital appreciation, London 和東南部地區在未來幾年升幅依然跑贏。但Manchester 和 Birmingham 長遠應該唔錯,加上現時高租金回報,吸引力不比南部差,始終租金可以個個落袋。

      Delete
  4. 明白。多謝樓主。不過咁好回報既serviced apartment 都唔多見。其實我係阿媽買,佢應該都唔會做按揭。咁既情形呢個物業算唔算好選擇呢?
    我頭先睇左下,曼徹斯特市中心都有D好選擇,值得留意。愛丁堡呢?樓主有無心得?
    第一次買英國樓真係摸著石頭過河,好多功課要做。都幾辛苦。樓主一年就買到六個單位,佩服。但係唔睇樓就買驚唔驚層樓有問題要大維修?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 如果cash buy, sublet 單位是一個好選擇,但買入價回報非常重要,sublet agreement 通常定了未來租金加幅,一搬唔多,肯定少過一般住宅市場。呢個好唔好,要睇sublet terms。

      一般有租客住緊的單位,內部都沒有大問題。

      愛丁堡沒留意,所以不便給意見。

      Delete
    2. 原來係咁。多謝樓主。其實我亦都擔心將來如果續租時同間sublet公司傾唔掂數,收番自己租出會被刁難,譬如大幅增加管理費等等。睇來都係買番個普通住宅單位穩陣。
      我之所以對蘇格蘭有興趣係因為果度好多apartment係freehold,唔使俾地租同服務費。


      Delete
    3. 其實sublet 公司只是營運者, 沒有權決定service charge,不必要擔心這個刁難的問題。
      既然你已身在當地,可選擇的多的是,起碼買張火車票,到目的城市實地視察也很容易。重點是做好資料搜集和分析。

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. 多謝樓主甘有耐性,我學到好多野。我已經book緊時間睇樓。
      你講得好對,做按揭真係好過現金買。而家我地就係個困局裏面:老人家過左退休年齡,我又讀緊書,所以唔考慮按揭。現金交易除左做唔到栱杆,仲有匯率差價問題。而家英國就來公投,如果脫歐鎊匯勢必大跌,呢兩個月買就唔划算,同埋英國前景唔明朗。唔脫歐鎊匯應該會升,而家唔買又錯失機會。兩難。雖然我覺得脫歐機會唔大,但係D呢排雙方陣營似乎勢均力敵,一個唔小心脫左都未定。樓主點睇呢?
      對唔住問甘多問題。我剛剛學習投資,好佩服樓主既眼光同分析,想同你偷師。多謝曬。

      Delete
    6. 首先,退休人士申請唔到按揭。所以少了個選擇,少了個煩腦。

      一般以長期收租為目的,好少會考慮短期匯率。等筍盤須要時間,如果要等筍盤和匯價都ok 先買,可能已經花了一年半載。因等待而失去時間值(租金和樓價升幅)多數多於匯價波幅。

      英磅匯率,過去三十年什甚少低過11算,下跌空間有幾多,跌到10算都是9%,一年租金加樓價升幅已多過10% 。

      最後,你搵到我呢個blog, 應該都搵到「九十後投資記」blog,blog 主Ricky 都在蘇格蘭讀書,可向他取經。

      Delete
  5. 多謝曬。聽君一席話,勝讀十年書。
    我都有睇九十後既買樓記,都會請教佢。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 如果你可以善用身處英國之便利投資物業,你真的可走前十年。縱使你日後工作平平,將來回顧你會興幸今日所播下的種子。時間是你最好的朋友,超低息是難得的環境,高租金回報是非常好的土壤。

      如你讀完書離開英國,到時候以海外買家身份買物業的門欄就高得多了。

      Delete
    2. 真的很感激你的指點。我只是一個書呆子,一心想讀完PhD後做一份安穩的工作。但是現在教育產業化,學者備受欺壓,想與世無爭也不是易事。與其為五斗米折腰,不如找塊“田”自己產米。如果自家田地裏的米夠吃,那就可以為興趣工作。老闆待我好就做,不然就回家做地主。近可攻退可守,幾甘好。我呢幾年見到很多大學教職員即時被壓迫也要死頂,皆因手停口聼。我唔想落到甘既田地,所以一定要未雨綢繆。希望能如你所言,走前十年。而家開始要鍛煉我的眼光,才可以找到好既樓為我生財。

      Delete
    3. 讀PHD 真係唔簡單,勁!
      祝兩方面都成功。

      Delete
  6. 多謝樓主!也祝你一切順利,投資無往不利!

    ReplyDelete